Hivatalosan írva

Hivatalos levélírás a nyelvvizsgákon általában információlevél, panaszlevél és állásra jelentkezést szokott jelenteni, azaz ezekben a fő témákban kell ügyesen tudnod fogalmazni.

Hogyan lehet ezekre a típusfeladatokra felkészülni?

Általában a B2 szintű vizsgákon 150-200 szó körüli hosszúságú levelet kell írni, ezért elég ha három fő részre osztod a leveledet: egy bevezető paragrafus, amelyben leírod miért írsz, egy fő rész, ahol részletezed a leveled tárgyát és egy utolsó rész, amelyben elköszönsz. Amennyiben a leveled fő részében több témát is érintesz, azokat szedheted külön bekezdésbe is.

Mitől lesz egy levél egységes és könnyen érthető? Ne felejtsd el, hogy amit te a fejedben jól átlátsz és értesz, az nem biztos, hogy az olvasód számára is rögtön egyértelmű. Ezért törekedned kell arra, hogy olyan tagolást és kifejezéseket használj, amelyek a megértést elősegítik. Ehhez számos kifejezés áll a rendelkezésünkre.

Ne felejts el olyan kifejezéseket és kötőszavakat használni, amelyek logikai egységbe szövik a mondanivalódat! Példák: but, and, so, although, in addition, finally, moreover, on the other hand, unfortunately.

Szedd össze a gondolataidat! Kinek címzed a levelet, mi a leveled témája és mit akarsz elérni vele? Itt egy rövid szerkezet, amely segít ebben:

 

Complaint letter

This is why I am writing:

I want to complain

This is what happened:

room was dirty, staff wasn't helpful

This is what I want:

some form of compensation

Closing formula

 

A fenti vázlat részletesebben megírva:

This is why I am writing:

I am writing to you to complain about the cleaning service in the hotel where we stayed during our holiday.

This is what happened:

We stayed at the Blue Lagoon Hotel in Turkey from August the 3rd to the 10th. Although the hotel was in a perfect location we had serious problems with the cleanliness. Our room was not cleaned when we arrived and when we complained the staff was not very helpful.

This is what I want:

I think that it is completely unacceptable that the rooms are not clean in a good hotel. First of all, the rooms should be cleaned every day. Secondly, once there is some complaint, immediate action should be taken. So I would like to express my strong dissatisfaction and I as your company organized the holiday, I would like you to provide us with some form of compensation.

I look forward to hearing from you soon.

Yours faithfully

A fentebb bemutatott módon tudod azt gyakorolni hogy hogyan szedd össze a gondolataidat, majd azok alapján hogyan írj meg összefüggően egy levelet. Természetesen a nyelvvizsgán arra nem lesz időd, hogy több lépcsőben hozz össze egy levelet, de ideális esetben mire eljutsz a nyelvvizsgáig, már megírtál annyi levelet, hogy gyakorlottan és rutinosan fogalmazol.


 

Vissza a bloglistához